Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett.

RAD Roller Logo
RAD Roller Logo

A plantar fasciitis és a mellkas rotáció

2017. OKTÓBER 2.

A fájdalom helye – talán egy kissé meglepő módon – gyakran éppen az utolsó hely, ahol masszázst vagy lazítást kell végeznünk. Nem hiszed?! Itt egy példa: a plantar fasciitis (talpi bőnye gyulladás) – amely szinte minden futót elér karrierje során valamikor – elsőszámú kiváltó okának nincs köze a talphoz.
Keményen átgyúrni ezt a fájó, gyulladt részt, nem biztos, hogy mindig a megfelelő megoldás.

Gondolj bele: ha a mellkas nem tud kellő képpen elfordulni, úgy az egyik láb túl sokáig pronációban marad a futás “midstance” fázisában (lásd kép). Ebben a fázisban a talp és a láb biztosítja a súly előremozdításához szükséges stabil alapot. Erre a pillanatra a láb pronációjának már be kellett volna fejeződnie. Ha ez nem történik meg időben, úgy túl nagy instabilitás jön létre.

A láb szupinációját a mellkas irányítja. Ha ez nem működik megfelelően, úgy a talpi fascia túlzottan megnyúlik. Ha ez hosszú időn át így történik, akkor a sarokcsont periosteuma (kötőszövete) ismétlődően meghúzódik és akár csontsarkantyú is kialakulhat.
Ajánlott eszköz: a RAD Roller, amellyel a háti gerincet és a talpat is kezelheted.
A láb lazítása nem javítja a mellkas mobilitását és így a szupináció létrejöttét. Szerencsére ezen nagyon egyszerűen javíthatunk. Mindig igyekezz megtalálni az okot, amiért a fájdalom kialakul! Ne feledd, a tested egy funkcionális egység. Több, mint a részek összessége. Semmi nem történik elkülönülten!
A mellkas rotációjának növelésével segíthetsz megelőzni a talpi bőnye gyulladását.
Ha többet szeretnél tudni, javasoljuk, iratkozz be egy RAD Mobility tanfolyamra!
Kevin Hendry
Kevin Hendry
RAD Oktatási Igazgató

A szerzőről:

Kevin Hendry (Vancouver, Canada) a Rad Roller oktatási igazgatója, szerző, oktató, kineziológus, erőnléti edző, praktizáló oszteopata. Több, mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik NCAA élvonalbeli sportolók, a Kanadai Futball Liga profi futballistáinak, a Kanadai Atlétikai Válogatott tagjainak és a Kanadai Jégkorong Liga néhány játékosának edzésében.

Elfogyott

Törlés

Készleten

Több ilyet? Iratkozz fel hírlevelünkre!

A kemény RAD Roller

Tudj meg többet a RAD Roller kemény változatáról. A cikkből segítséget kapsz ahhoz, hogy erre van-e szükséged vagy valamelyik puhább változatra.

Eddzed a szíved SMR-el

Kutatási eredmények az SMR-nek az érfalak rugalmasságára való hatásával kapcsolatban a közelgő Valentin nap apropóján.

Az SMR hatása a vállízület mozgástartományára felnőtt teniszezőknél

Az alábbiakban ismertetett dolgozat célja az volt, hogy megvizsgálja a myofasciális önmasszázs (SMR) hatását a váll ízület berotációs mozgástartományára, a váll instabilitás érzésére és hatását az adogatás erejére, sebességére – felnőtt, haladó szintű teniszezőknél. 

Jóga: Tegyük szebbé kerék pózunk

A kerék (vagy felfelé mutató íj) póz (Urdhva Dhanurasana) kitűnően megmutatja, hogy mennyire is nyitott a váll és a felső háti szakasz mozgástartománya. Nézzük meg hát részletesebben, hogyan tudnánk fejleszteni a kivitelezésen.

Feliratkozás várólistára Ha termék újra raktáron lesz, email-ben értesítünk. Kérünk, add meg az email címedet: