Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett.

RAD Roller Logo
RAD Roller Logo

Mi az a “regionális interdependencia” és hogyan tudod felhasználni?

2019. május 12.

Bemutatókon, kiállításokon gyakran előfordul, hogy valaki odalép hozzánk és nekünk szegezi a kérdést: “Van valamitek az alsó háti szakaszra?”

Természetesen van (a Helix)… De azt is tudjuk, hogy a Helix-el való hengerezés valószínűleg nem fogja varázsütésre megszünteti a hátfájdalmát. Ha ez annyira egyszerű lenne, hogy “meghengerezzük ott, ahol fáj”, akkor a terapeuták hamar bezárhatnának!

Ekkor mi általában megpróbáljuk óvatosan elmagyarázni, hogy testünk rendszerek komplex rendszere és hogy az alsó háti diszfunkciót gyakran a felette, alatta vagy a diagonálisan elhelyezkedő terület diszfunkciója váltja ki.

És itt jön a képbe a regionális interdependecia (avagy a “területi kölcsönös függőség”) …

Az előző példa akár az egész testre vonatkoztatható. Volt már hogy úgy érezted, valamely testrészed feszül, merev, vagy csak kényelmetlenség járja át és bárhogy próbálkozol nagyon nehezen tudsz tőle megszabadulni vagy újra és újra előjön?

Lehet, hogy már veled is előfordult, hogy úgy érezted valami nincs rendben a csípőd környékén, nem elég mobil a csípőd, nem úgy mozog, ahogy szeretnéd. Úgy döntesz elmész masszőrhöz, vagy myofasciális önmasszázst végzel magadon (SMR). De azt veszed észre, hogy mind a masszázs, mind az SMR csak rövid ideig tartó javulást hoz.

Ekkor nagyon valószínű, hogy ezt a diszkomfort érzést tested egy másik részének nem megfelelő működése, nem megfelelő állapota váltja ki. Ezt hívjük “regionális interdependenciának“. A különböző testtájak kölcsönösen hatással vannak egymásra.

Érdekes tény: egy kutatás résztvevői közül az oldalsó könyökfájdalomtól szenvedők 70%-nak nyaki- és háti gerinc panaszai is voltak, a kontrollcsoportban ezek a panaszok csak 16%-ban voltak megfigyelhetők.

Szóval hogyan találjuk meg a megoldást? Hogyan tudjuk kihasználni a regionális interdependeciát a saját hasznukra?

Először is azonosítsuk a fájdalom / problémás terület feletti, alatti és melletti régiót. Ahelyett, hogy közvetlenül a panaszos területet kezelnénk SMR-rel, próbáljunk meg a környező területeknek figyelmet szentelni.

Ahogy Diana Lee mondja: “Az áldozatok kiabálnak, nem a tettesek”. Ez arra utal, hogy nem biztos, hogy a fájdalmas rész okozza magát a problémát (nem az, amelyik “kiabál”). A fájdalom, beszűkülés, immobilitás amit érzel, valószínűleg máshonnan ered. Nem ez az ok, csak a következmény.

Egy példa: A futók gyakran tapasztalnak térdfájdalmat. 10-ből 9 esetben ezt egy másik testrész diszfunkciója okozza. Ha ez a futó felkeresne egy szakembert, az valószínűleg megvizsgálná a csípője felső részétől kezdve egészen a talpáig.

Így, hogy kicsit már megértettük a regionális interdependeciát, felmerül a kérdés, hogy jön képbe az SMR?

Pectoralis lazítás SMR-el
RAD Rounds állkapocs feloldás

Az SMR-ezés néhány előnye:

  • Javítja a propriocepciót, csökkenti a sérülésveszélyt
  • A paraszimpatikus idegrendszerre való hatással ellazítja a testet és az elmét (csökkenti a szöveti feszültséget, a pulzusszámot, a vérnyomást és elősegít kiváltani tested “pihenj, eméssz, regenerálódj” állapotát)
  • A regenerálódás felgyorsítása révén előbb visszatérhetsz kedvenc sportodhoz
  • Csökkenti a gyulladást

Az SMR technikák használatával a problémás területek körül hosszú távú megoldásra lelhetsz.

Készleten

Készleten

Készleten

Több ilyet? Iratkozz fel hírlevelünkre!

Eddzed a szíved SMR-el

Kutatási eredmények az SMR-nek az érfalak rugalmasságára való hatásával kapcsolatban a közelgő Valentin nap apropóján.

Jóga: Tegyük szebbé kerék pózunk

A kerék (vagy felfelé mutató íj) póz (Urdhva Dhanurasana) kitűnően megmutatja, hogy mennyire is nyitott a váll és a felső háti szakasz mozgástartománya. Nézzük meg hát részletesebben, hogyan tudnánk fejleszteni a kivitelezésen.

Gerinc gyakorlatok SMR eszközökkel

Mivel sajnos nagyon sokunknak adódik időről időre problémája a gerincével, úgy gondoltuk, hasznos lehet egy csak nekik szóló gyakorlatsor összeállítása. Ha az alábbi képeken látható gyakorlatokat napi néhány percben elvégzed, biztosan csökkennek panaszaid.

Mit szabad és mit nem SMR masszázs (myofasciális önmasszázs) során

A legfontosabb dolgok, amikre SMR közben és után figyelni érdemes. Ha betartod ezeket a szabályokat, még eredményesebb lehetsz.

Feliratkozás várólistára Ha termék újra raktáron lesz, email-ben értesítünk. Kérünk, add meg az email címedet: