Eddzed a szíved SMR-el

2016. FEBRUÁR 7.

Február van. A Valentin-nap egyre közeleg. Egy nap, amit kedveseddel töltesz, egy jó bor és esetleg egy frissen sült steak mellett beszélgetve, Barry White legjobbjait hallgatva. Bár a mellkasodban működő vérpumpának egy része biztosan az övé, de a felelősség a tiéd, hogy meg is tartsd azt egészségben.
A legtöbben a testmozgásra és az egészséges étkezésre gondolnak, mikor a keringési rendszer karbantartása kerül szóba. Mi most szeretnénk egy új kutatási eredményre felhívni a figyelmed, ami akár gyökeres változást is hozhat a témában. Japán kutatók egy 2013-as kísérletben arra az eredményre jutottak, hogy a myofasciális önmasszázs túlmutat a sportteljesítmények javításán, a felépülési idő rövidítésén és a mobilizáción.
RAD Helix gyakorlat
A RAD Helix nagyszerű eszköz a nagyobb izomcsoportok kezelésére.
Az SMR kapcsán gyakran csak a lágyszövetekre gyakorolt hatásra gondolunk, mint például az izom, a fascia, az inak vagy az ízületek. A kardiovaszkuláris (szív, tüdő, erek) rendszerre való hatására csak a legritkább esetben. Kiderült azonban, hogy akár néhány percnyi RAD-ozás is segíthet növelni az artériák rugalmasságát. Mondanunk sem kell, hogy ez nagyszerű hír! A “Journal of Strength and Conditioning Research”-ben publikált tanulmány az SMR-nek az artériák merevségére, valamint a vaszkuláris endoteliális funkcióra gyakorolt hatását vizsgálta. A normálisan működő erek képesek a tágulásra, hogy növeljék a vérmennyiséget valamint az összehúzódásra, hogy csökkentsék azt. Korunk előrehaladtával azonban rugalmasságuk csökken, így képességük is, hogy hirtelen bekövetkező változásra (szívroham, stroke) megfelelően reagáljanak. Talán ismerős az érelmeszesedés kifejezés – ami az erek átmérőjének lerakódások miatti csökkenését jelenti -, mint valami, amit minden áron meg kell előzni, lehetőleg visszafordítani.
” … akár néhány percnyi RAD-ozás is segíthet növelni az artériák rugalmasságát.”
Visszatérve a tanulmányra. A kísérlet alanyai egészséges, de inaktív életet élő személyek voltak, akiket két csoportra bontottak: a kontroll csoportra, akik semmilyen kezelést nem kaptak, és az SMR-el kezelt csoportra. Az SMR csoport masszázs hengerezést végzett a lábon és a felső trapézon egy perces időtartamig (20 előre-hátra mozgást ismételve), mindkét oldalon. A kontroll csoport mindeközben a hátán pihent és Channing Tatum-ról álmodozott, ahogy lábbal hajtós autót vezet egy szivárványszínű álomvilágban. (Ok, ez lehet, hogy nem pont így volt.) A gyakorlatok előtt és után fél órával megmérték az alanyok vérnyomását, pulzusát, az arteriális érfalmerevséget és a plazma nitrogén-oxid koncentrációját. Az eredmények szerint a kontrollcsoportnál nem történt szignifikáns változás, míg az SMR csoport tagjainál csökkent az érfalmerevség, nőtt a vaszkuláris endoteliális funkció (ami a vér elektrolit szintjét felügyeli és felelős a véralvadásért is).
Channing Tatum játékautóban
A merev artériák arra kényszerítik a szívet, hogy keményebben dolgozzon, hiszen nagyobb nyomással kell a vért pumpálnia. A merev érfal és lerakódások miatti extra szívmunkának pedig hosszú távon negatív következményei vannak. A RAD termékeket a merevség és izomláz csökkentésére, valamint (az idegrendszert stimulálva) a mobilitás növelésére fejlesztettük ki, de örömmel látjuk, hogy pozitív hatással vannak a kardiovaszkuláris rendszerre is. Természetesen további kutatások szükségesek a témában és mi igyekezni fogunk tájékoztatni a fontosabb eredményekről. Addig is javasoljuk, hogy vedd fel az SMR-t a napi rutinodba, ha még nem tetted volna meg.
” … az SMR csoport tagjainál csökkent az érfalmerevség, nőtt a vaszkuláris endoteliális funkció.”
Kevin Hendry
Kevin Hendry
RAD Oktatási Igazgató

Ha esetleg Valentin napra szó szerint szívhez szóló ajándékot vásárolnál, javasoljuk, hogy szerezz be egy All-in kit-et kedvesednek.

Kevin Hendry

A szerzőről:

Kevin Hendry (Vancouver, Canada) a Rad Roller oktatási igazgatója, szerző, oktató, kineziológus, erőnléti edző, praktizáló oszteopata. Több, mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik NCAA élvonalbeli sportolók, a Kanadai Futball Liga profi futballistáinak, a Kanadai Atlétikai Válogatott tagjainak és a Kanadai Jégkorong Liga néhány játékosának edzésében.

Referencia:

Okamoto T., Masuhara M., Ikuta K. (2013). Acute effects of self-myofascial release using a foam roller on arterial function. Journal of Strength and Conditioning Research. 28:1:69-73.

Készleten

Készleten

Készleten

Több ilyet? Iratkozz fel hírlevelünkre!

A plantar fasciitis és a mellkas rotáció

A fájdalom helye – talán egy kissé meglepő módon – gyakran éppen az utolsó hely, ahol masszázst vagy lazítást kell végeznünk. Nem hiszed?! Itt egy példa …

A puha RAD Roller

Ha nem vagy biztos benne, melyik keménységű RAD Roller-t válaszd, ebből a cikkből többet megtudhatsz a puha változatról.

Eddzed a szíved SMR-el

Kutatási eredmények az SMR-nek az érfalak rugalmasságára való hatásával kapcsolatban a közelgő Valentin nap apropóján.

Milyen SMR hengert vegyek?

Ma már rengeteg fajta masszázshenger, golyó és labda kapható. De mi alapján válasszunk közülük? Melyik az, amelyik a megfelelő lehet neked?

Feliratkozás várólistára Ha termék újra raktáron lesz, email-ben értesítünk. Kérünk, add meg az email címedet: