3 érv a mobilizáció fontossága mellett

12

MÁRCIUS, 2017

Vége annak az időnek, amikor azonnal masszázs-terapeuta vagy orvos segítségét kértük, mikor izom-ízületi fájdalmaink vagy mobilitási problémáink voltak. Tudásunk a mobilitásról és a myofasciális önmasszázsról az elmúlt 10 évben drasztikusan bővült.

Immár egyértelmű, hogy felelősséget tudunk – és kell is – vállalnunk saját testmozgásunkért. Bár folyamatosan idő szűkében élünk, gyakran tisztában vagyunk vele, hogy tennünk kellene valamit, esetleg még azt is, hogy mit, de nem tudjuk, pontosan hogyan.

Azt javasoljuk, iratkozz be egy mobilizációs tanfolyamra vagy menj el egy workshopra! Várhatóan ezek hazánkban is egyre népszerűbbek lesznek, így egyre könnyebben találsz neked szimpatikusat. Engedd meg, hogy az alábbiakban megemlítsek három okot, amiért minden fitness klubnak célszerű lenne mobilizációs órát tartani vendégeinek:

A RAD Roller eszközök kitűnően alkalmazhatók mobilizációs feladatokra.

1.

Egy alapvető emberi funkció, amit idővel elveszítünk.
Optimális mobilitással születünk, de az ismétlődő stressz és / vagy sérülések miatt folyamatosan veszítünk belőle. Vissza kell állítanunk az eredeti állapotot, hogy mozgásunk ismét teljes, könnyed és fájdalom mentes legyen. Egy nagyon egyszerű képlettel szeretném megvilágítani, nagyjából mennyi időt kellene mobilitásunk visszaszerzésére fordítani: a mobilizáló gyakorlatokra fordított idő arányos az életkorunkkal. Tehát egy 60 éves embernek, aki már nem mozog túl jól, az edzésre fordított idő 60%-ában a mobilitás visszaszerzésére és a mozgásfejlesztésre kell koncentrálnia és csak a maradék 40%-ban az erőfejlesztésre vagy más célok elérésére. Ez az arányosság gyakorlatilag minden életkornál működik.

Az SMR-nek minden bemelegítés, levezetés és regenerációs gyakorlat szerves részének kellene lennie.

2.

Mozogj jobban, érezd magad jobban.
A myofasciális önmasszázs (SMR) egy olyan lágyszöveti terápia, amely az izmok és fasciális réteg immobilizációjának csökkentésére törekszik olyan eszközök segítségével, melyeket saját magunk tudunk testünkön használni. Kutatások bizonyítják hatékonyságát a mobilitás növelésében, a sérülések megelőzésében, a felépülési idő lerövidítésében és az izomláz csökkentésében. Az SMR-nek minden bemelegítés, levezetés és regenerációs gyakorlat szerves részének kellene lennie ugyanúgy, ahogy a heti fitness órarendekbe is be kellene épülnie. A helyzet az, hogy a myofasciális masszázs esetében fontosabb az alkalmanként ráfordított idő, mint a gyakoriság, így a csoportos foglalkozás lehetőséget teremt bárkinek, hogy beépítse a rutinjába anélkül, hogy ez hetente túl sok időt venne el tőle.

Városi maraton

3.

Készülj fel a teljesítményre
Mindenkinek fontos figyelnie a mobilitására. Ha egy gumit hátrahúzol, annál messzebbre repül, minél jobban meg tudod feszíteni. Minél nagyobb az ízületeid mobilitása, annál nagyobb a mozgástartományod, így – a gumis példánál maradva – annál nagyobb húzóerőt és stabilitást érhetsz el. A témára vonatkozó kutatások folyamatosak. A jelenlegi eredmények azt bizonyítják, hogy az SMR a bemelegítés egy biztonságos és hatékony módja, míg a passzív nyújtás növeli a sérülésveszélyt.

RAD All-in Kit

HIRDETÉS

RAD csomagok minden igényre.

Háti izomzat

CIKK

Gerinc gyakorlatok SMR eszközökkel.

RAD Rod - Golf

CIKK

Top 10 ok, hogy miért SMR-ezz.

Iratkozz fel hírlevelünkre 5% kedvezményért!

Iratkozz fel levelezőlistánkra, hogy azonnal értesülj a legújabb akciókról és az SMR-hez kapcsolódó cikkekhez.

Sikeresen feliratkoztál. Köszönjük.