Jóga: Tegyük szebbé “kerék” pózunk

12

ÁPRILIS, 2016

Szóval szeretnél hajlott hátú lenni? Nem! A másik irányban! A kerék (vagy felfelé mutató íj) póz (Urdhva Dhanurasana) a test teljes első vonalának megnyitására szolgáló gyakorlat és kitűnően megmutatja, hogy mennyire is nyitott a váll és a felső háti szakasz mozgástartománya – ami sok embernél a kerékkötője a szép kivitelezésnek.

Nézzük meg gyorsan közelebbről ezt a pózt és azt, hogyan tudnánk jobbá tenni a kivitelezését.

A vállat és felső háti szakaszt nézve látható, hogy három fő területen kell dolgoznunk, hogy gyorsan felszabadítsuk a váll és a gerinc mozgását:

  • Mellkasi gerinc szakasz
  • Pec minor (mellizom)
  • Latissimus dorsi (széles hátizom)

Kezelés után soha ne felejts el néhány teljes mozdulatsort végezni.

Ezek tipikusan azok a területek, amik a hétköznapi élet során megmerevednek, megrövidülnek például az ülés, a gépelés vagy a vezetés miatt. A mellkasi gerinc fellazításával képes leszel a lapockáidat jobban hátra vinni. A mellizom “megnyitásával”, nyújtásával lehetőséget adsz a lapockádnak, hogy képes legyen jobban hátra menni, míg a hátizom áthengerezésével segítesz a felkarodnak, hogy követni tudja a lapockáid. Logikusan hangzik. Ugye? Nézd meg a képeket és próbálj te is ezeken a területeken dolgozni. 

Itt egy kép az “előtte” állapotról, amin Julie kényelmesen kinyújtja a karjait.

Pectoralis lazítás SMR-el

Használd a Helix-et végig a mellkasi gerincen (a válltól a mellkas alsó részéig).

RAD Rounds állkapocs feloldás

Hengerezd át a hátizmaid is az alsó háttól a vállig.

Pectoralis lazítás SMR-el

Gurulj át óvatosan a pec minor-on (mellizmon).

RAD Rounds állkapocs feloldás

“Utána” kép a jobb karról

Látod a különbséget? Julie karjának mozgása nem csak sokkal “nyitottabb” előről, de a váll és a kar jobban a test középvonala felé esik. Ez aztán sokkal átütőbb, nyitottabb kerék pózt eredményez.

A jobb oldal “felébredt”. Az izmok nyúlását érzékelő apró receptorok stimulálásával felszabadítod a szövetek mozgását, amivel adsz egy kis időt magadnak arra, hogy ezt a megnövekedett mozgástartományt memorizáltasd az idegrendszereddel. A myofasciális masszázzsal pontosan egy ilyen időablakot nyithatsz magadnak és beprogramozhatod az agyadnak az új, megnövekedett mobilitásodat. Ehhez azonban szükséges a mozgás általi visszacsatolás. Így épül be a megnövekedett mozgási lehetőség a normál mozdulataid közé. Ezért kezelés után soha ne felejts el néhány teljes mozdulatsort végezni. Ja! És persze a másik oldalról se feledkezz meg!

RAD Helix

HIRDETÉS

Tudj meg többet a RAD Helix-ről.

RAD Roller

CIKK

A puha RAD Roller-ről részletesen.

RAD Rod - Golf

CIKK

Top 10 ok, hogy miért SMR-ezz.

Iratkozz fel hírlevelünkre 5% kedvezményért!

Iratkozz fel levelezőlistánkra, hogy azonnal értesülj a legújabb akciókról és az SMR-hez kapcsolódó cikkekhez.

Sikeresen feliratkoztál. Köszönjük.